گروه بازرگانی سنگ پیشروتج

پیشروتج ، پیشرو در تجارت

جستجو

حمل و نقل

تعریف حمل و نقل

به کلیه اموری که انسان و یا کالا را از نقطه ای به نقطه دیگر می برد حمل و نقل می گویند. این جابجایی کالا و یا انسان به سه صورت زمینی ، هوایی و یا درایی صورت می گیرد. در ادامه هر کدام را توضیح میدهیم و مثالی از آن را بیان می کنیم.

حمل و نقل زمینی

هر گونه جابجابی انسان و یا کالا که بر روی زمین و خشکی انجام گیرد را حمل و نقل زمینی گویند. حمل نقل به دو صورت جاده ای و یا ریلی تقسیم می شود. وسایل حمل و نقل جاده ای شامل انواع خودرو سواری و اتوبوس برای حمل انسال و انواع خودروهای های باری سبک و سنگین مثل وانت بار و کامیون ها است. حمل و نقل ریلی نیز توسط  قطار های باری و مسافری انجام می گیرد.

کامیون باری

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل  دریایی یکی از روش های حمل است. این حمل نقل یکی از روش های ارزان حمل نقل نسبت به سایر روش هاست اما از مدت زمان طولانی تری برخوردار است ، بدین معنا که زمان رسیدن به مقصد به مراتب طولانی تر از سایر روش های حمل است. در حمل و نقل دریایی برای مسیر های کوتاه از لنچ ها و شناورهای سبک استفاده می شود، و در مسیر های طولانی و یا اصطلاحا اقیانوس پیما از کشتی های بزرگ و شناور هایسنگین استفاده می شود. البته انتخاب نوع شناور در مسیر های کوتاه به نوع بار و حجم و زنی که حمل می کند نیز بسیتگی دارد.

کشتی باری

حمل و نقل هوایی

از دیگر روش های حمل روش حمل هوایی است . این روش حمل نسبت به سایر روش از هزینه بالاتری برخوردار است ، اما سرعت حمل و امنیت بالایی دارد.منظور از امنیت بالا حفظ سلامت فیزیکی کالاو عذم از بین رفتن آن ، سرقت آن و یا رخ دادن حادثه ای برای آن نست. البته این سخن بدین معنا نیست که ابدا هیچ اتفاقی ممکن نیست برای کالا در حمل هوایی بیوفتد ، بلکه آن است که احتمال رخ داد اتفاقات ناگوار در حداقل میزان خود قرار دارد.حمل و نقل هوایی

سخن پایانی

در این مقاله از سایت پیشروتج سعی کردیم انواع  روش های حمل و نقل را بیان کرده و توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم. لازم به ذکر است شما برای انتخاب روش حمل مناسب فاکتور هایی چون هزینه ، مدت زمان حمل و امنیت حمل را در نظر بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید . درصورتی که نیاز به مشاوره دارید می توانید با گروه پیشروتج در این خصوص ارتباط برقرار کنید.